01 mei Amsterdam, via Frankfurt, naar Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu 01 mei Amsterdam, via Frankfurt, naar Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu

01 mei Amsterdam, via Frankfurt, naar Orlando

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Vroeg op! Als je naar Amerika vliegt, zorg dan dat je 3 uur vantevoren op Schiphol bent! Dus wij om 7.03 in de trein, omdat we vliegen om 11.15. Dat we eerst naar Frankfurt vlogen, daar hadden we niet zo bij nagedacht. Op Schiphol verliep inchecken en douane heel vlot, zodat we nog dik twee uur met een koffie naast de Starbucks zaten. Wat opviel: de gratis Wifi van Schiphol is uitgebreid van 1 uur naar 4 uur, en onder elk bankje zit nu een stroompunt. Heerlijk!

We genieten van het vakantiegevoel. Zaterdag hadden we alleen nog de honden naar de boerderij in Nieuwer-ter-A gebracht, en de rest van de dag inpakken en voorbereiden, zoals even geld pinnen met de zelden gebruikte credit cards. Zelfs Angela had nog maar een kwartiertje haar werk-laptop aan. Ook maakte Angela op Greetz.nl een stel verjaardagskaarten voor de periode van onze afwezigheid.

De reis was lang. Overstappen in Frankfurt, volgende vlucht was van 13.40-23.40. Het vliegtuig stond nog zeker een half uur stil. Door het terugdraaien van de klok met 6 uren, merk je er weinig meer van. Ik heb 3 films gekeken: "45 years", "Life as we know it" en "Ange et Gabrielle" . En gelezen. Het eten en drinken krijgt een 6-.

In Orlando ging veel tijd heen met wachten in rijen met domme zigzagpoortjes, en wachten op ons hotelbusje. De douane heeft nu zeker vijf keer ons paspoortnummer, twee keer alle vingerafdrukken en twee foto's. Beter om geen foute dingen te doen in dit land!

Poe poe, we zijn er! Moe en nog hongerig. Groot hotelgebouw, maar geen restaurant. We trokken de avondwarmte in en vonden de zaken die de buschauffeur had aangewezen. Longhorn Steakhouse is precies de plek voor zo'n avond: je zit in een 'booth' met je eigen ober, die echt naar je luistert en het naar je zin probeert te maken. Dus bij het bier kwam hij na een eerste overleg met drie proefglaasjes aan, zodat wij konden proeven en kiezen. Bij de bestelling van Jan was het geen enkel probleem dat Angela het nog niet wist, en later alleen soep wilde.
Het gaf ons een 'welkom in Amerika' gevoel! Ook de rekening trouwens, met drie suggesties voor de fooi o.b.v. verschillende percentages.
Tevreden strompelden we terug naar het hotel en vielen in slaap.

• 05 Mei 2016 - 20:04

TheaGG:

In Amerika voel je je bij de douane voel je je nooit welkom! En dat zal er na 9/11 niet beter op geworden zijn. Nou ja, blijkt wel met zoveel vingerafdrukken, foto's etc.
    Geniet van de vakantie!

Groetjes,