12 mei Davenport - Davenport - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu 12 mei Davenport - Davenport - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu

12 mei Davenport - Davenport

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Davenport

Vandaag gaan we de camper inruilen voor een vacationhome en een huurauto. Om op tijd bij de camperverhuurder te zijn, hebben we voor het eerst de wekker gezet, want het is nog zo'n 1,5 uur rijden, en we moeten opstaan, douchen, ontbijten, inpakken, schoonmaken, drainen en tanken, en om 10.30 daar zijn. En ondanks het vroeg opstaan, deden we het toch te rustig aan. Toen we wegreden en de bestemming in de navigator zetten, bleek dat we 10 minuten speling hadden. Dus Angela trapte het gaspedaal eens goed in en waren we toch op tijd (10.26!) bij de verhuurder. Na de inspectie en de financiele afhandeling werd er voor ons een taxi besteld die ons naar de autoverhuurder bij het vliegveld zou brengen. Dat was dus prima geregeld! We meldden ons met de voucher bij Alamo en we kregen papieren mee om een midsize auto op te halen. We liepen naar de garage, naar het loket van Alamo, maar dat was voor andere type auto's. Waar moesten we dan heen? Jan vroeg een man die daar werkte, hoe het nou moest, en die man legde uit dat we een auto mochten uitzoeken. Een midsize of een minivan. Wow, wat een luxe! We kozen een Chrysler minivan. Maar hoe werkt zo'n auto? Na een tijdje hadden we het wel door en reden we prinsheerlijk over de wegen weer terug...of verder..wat deed de navigator vreemd! Volgens de navigator gingen we de bocht om, terwijl we op een rechte weg waren. Jan resette de navigator, en inderdaad, we reden de verkeerde kant op. Nu snapte de navigator het ook en gingen we allemaal de goede kant op. Eerst naar Subway voor een broodje, en daarna de boodschappen bij Walmart. We reden daarna naar het adres waar we de informatie zouden krijgen van ons vakantiehome, maar we waren veels te vroeg. Na een koffie, besloten we dan lekker te gaan geocachen. Na een uurtje reden we weer naar infopunt, en lag er een envelop klaar.
Het huis ligt in een 'community', Het is een huis gewoon tussen andere huizen, maar deze wordt verhuurd aan vakantiegangers. Wat een prachtig huis, met zwembad, prachtige slaapkamers, met eigen badkamers, ruime keuken, een ruime woonkamer, en in de garage niet alleen een wasmachine en droger, maar ook een biljarttafel. Er was even paniek, want het internet wilde niet starten, maar ook dat bleek vals alarm. Wat een zaligheid allemaal! Het verschil met een 'leven' in een camper kon niet groter zijn. Nadat we alles uitgepakt hadden, werd het hoog tijd voor 'ons' zwembad. Daarna lekker pyama aan en voor de tv hangen. Microwave maaltijd in de magnetron en lekker genieten bij Grey's anatomy. Het leven is perfect!