09 mei: Naples - St. Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu 09 mei: Naples - St. Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu

09 mei: Naples - St. Petersburg

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Het is na half 9 - en dus donker - en voor het eerst zitten we op een camping midden tussen de mensen: beetje muziek, grappende tieners in een blokhut, oudjes als buren: overal mensen. En mooi gelegen aan een water (helaas geen zwemstrandje). We hebben de wasserette bezocht, hangen op onze eigen 'patio' met picknicktafel, en zwaaien af en toe naar een witte vogel, model reiger, als die te dichtbij komt. Nu het donker is, verdwijnen de kleintjes en de golfkarretjes uit het straatbeeld.

We hadden een heerlijke dag: grote afstand afgelegd om dan weer 2 nachtjes op één plek te kunnen blijven. Vanmorgen direct vertrokken. Ontbijten kun je immers overal... maar omdat ik geen fan ben van de Amerikaanse keuken, kwamen we terecht bij Garibaldi bakery. Mexicaans, en wij waren te dom om direct rechtsomkeert te maken. Maar ze hadden gelukkig ook pancakes (na de complimetary enchillada-chips om 9 uur 's morgens!)
De volgende stop was winkelen in een Walmart - giga.
Daarna stopten we in een 'state park' , Lake Manatee, bij een meer waar je heerlijk kon zwemmen. Wel kans op alligators.
Hier bleek ook een geocache-trail te zijn. Het was wel 30 graden en heel droog, maar we hebben een leuke wandeling gemaakt. Score 4 uit 7. Eigenlijk 5 , maar bij die laatste moest je nog een cijfercode vinden met een lichtjespaneel met 4 batterijen, die er niet bijgeleverd werden. Lukte dus niet, of hadden wij niet door wat de grap was?
Tegen het eind van de middag reden we over een schitterende brug (Palmetto - Saint Petersburg) over de Tampa Bay. We zijn nu op een groot schiereiland, op deze leuke camping. Super relaxed!

• 11 Mei 2016 - 11:25

TheaGG:

Leuk dat mexicaanse interieur!
    Die campplaats ziet er inderdaad wel gezellig uit.