15 mei: Disney EPCOT park - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu 15 mei: Disney EPCOT park - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan en Angela - WaarBenJij.nu

15 mei: Disney EPCOT park

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

16 Mei 2016 | Verenigde Staten, Orlando

We hadden vanmorgen de wekker gezet op 7.30, omdat Disney om 9.00 open gaat (die parken zijn zó verrekte duur, dat je er heel de dag wilt zijn...) Direct uit bed ben ik heerlijk naakt in het zwembad gesprongen. Dat kan hier: de buren kunnen niet inkijken, en ze slapen nog. Jan vond het echter niet kunnen, en voegde zich gekleed bij me.

EPCOT = Experimental Prototype Community Of Tomorrow, een park dat in de jaren '80 opende. Het bestaat uit een deel Futurisme en een deel "World showcase", met 11 landenpaviljoens rondom een meer. We legden $109 per persoon neer bij de kassa, nadat de auto voor slechts $20 een staanplaatsje had gekregen. Wel hadden we brood en drinken meegenomen. Ook helpt het dat we zelf geen kleine kinderen meer hebben: je hoeft geen souvenirs te kopen.
Leuk: een rit in een karretje door de Planet Earth omhoog (zie foto), met uitbeeldingen over alle uitvindingen inzake communicatie, vanaf de prehistorie. Ook een educatief tochtje over Energie was leuk; Jan is in zijn eentje gelanceerd naar Mars, en heeft een eigen racewagen ontworpen en getest. Af en toe moesten we wachten in van die bewegende zigzagrijen, tot ca 20 minuten, dat viel erg mee.
De landenpaviljoens waren mooi en pittoresk (zoals een Noors Stavkirkje! De Eiffeltoren! etc. etc.), maar bevatten vooral restaurants en winkeltjes. Bij Amerika werd door een acapella-koortje een leuk optreden gegeven, en bij Canada zagen we een 360' -reclamefilm voor het land. Af en toe zag je ook wat Disney figuren.
Al met al een beetje vreemd pretpark, maar we hebben ons weer uitstekend vermaakt.

Om 5 uur zijn we afgepeigerd naar onze villa gereden. Met een rootbeer uit de koelkast naast je eigen zwembadje (en er in!), dat is ideaal hier. En dan eten we nog een magnetronmaaltijd van het merk "Hungry-man", met hamburgers en aardappelpuree. Keukenvakantie duurt ook voort!